۰

We believe that you deserve the best and we create the best for you, so experience the quality and beauty with Cheebal.

روتختی دونفره- روتختی تکنفره - روتختی عروس - روتختی بوهو

​​​​​​گروه تولیدی روتختی چیبال

راهنمای شستشو انواع روتختی

 

 

 

شستشوی روتختی 

واقعیت هایی که از آن غافلید!

ملافه ها، پتوها و رو تختی مکان بسیار مناسبی برای رشد قارچ ها و میکروب ها هستند، کوتاهی در شستن و پاکیزه نگه داشتن آن ها باعث به خطر افتادن سلامتی شما و خانواده تان می شود.
جدای از تمام آلودگی ها مانند (ریزش سلول های مرده بدن در خواب ، ترشحات واژینال و مقعد، خلط ، آلودگی های خارجی و ... )، به طور متوسط انسان ها در طول سال حدود 26 گالن عرق در رختخواب خود تولید می کنند، رطوبت و گرمای ناشی از این عرق محیط مناسبی برای کشت قارچ در این مکان محسوب می شود. از طرفی یک سوم زندگی هر فردی در خواب می گذرد، گذراندن این زمان زیاد در یک مکان ، اهمیت تمیز بودن آن را بیشتر اثبات می کند.
اما نکته اینجاست که، بسیاری از کدبانوهای عزیز خانه دار، برای شستن ملحفه و روتختی،  برنامه  و دمای واحدی از ماشین لباسشویی خود را انتخاب می کنند، که این کار می تواند صدمات جدی به روتختی وارد کند یا اینکه  باعث باقی ماندن برخی از لکه ها بر روی ملحفه ها شود.

 

نحوه شستشوی روتختی کتان:

در سال های اخیر استفاده از رو تختی های کتان به علت  دوام بالا و شستشوی آسان و طرح های متنوع بیشتر شده است. بهترین روش برای شستشوی روتختی های کتان در منزل، استفاده از دمای 40 درجه و دور خشک کن پایین لباسشویی است.
توجه به این نکته در این جا ضروری به نظر می رسد:
استفاده از سفید کننده می تواند رنگ رو تختی کتان شما را تحت تأثیر قرار دهد و باعث به وجود آمدن لک بر روی آن شود.

 

طریقه شستشوی روتختی پلی استر( میکرو فیبر):

پلی استر جزء الیاف مصنوعی می باشد و ماده ی اولیه ی آن را موارد شیمیایی تشکیل می دهند. برای شستشوی رو تختی های که از این جنس دوخته شده اند می توان از ماشین لباسشویی با آب گرم و شوینده های معمولی استفاده کرد و برای جلو گیری از ایجاد الکتریسته ی ساکن، بهتر است در مرحله ی آبکشی از مایع نرم کننده ی لباس استفاده شود.

 

روش شستشوی روتختی پنبه ای:

رو تختی های پنبه ای بسیار لطیف و ضد حساسیت هستند اما شستشوی این رو تختی ها نیاز به دقت بالایی دارد. بهتر است برای اینکه، این رو تختی ها حالت خود را از دست ندهند به طور جداگانه و با آب سرد و دور پایین خشک کن شستشو داده شوند.
 مواد شوینده ی خیلی قوی یا بی کیفیت  و استفاده از ماشین لباسشویی با دور بالا می تواند به این روتختی صدمه زده و عمر آن را کوتاه کند.این روتختی ها علاقه ی زیادی به چروک شدن دارند، برای پیشگیری از این مورد می توانید در مرحله ی آبکشی از نرم کننده ی پارچه استفاده کنید.

 

شستشوی روتختی ساتن:

ساتن پارچه ای نرم، حساس و خوش رنگ و رو است. امروزه دو نوع پارچه ی ساتن  در بازار وجود دارد به همین خاطر، بهتر است قبل از اینکه  تصمیم به شستن روتختی ساتن خود بگیرید نوع ساتن آن را مشخص کنید.
 برای این منظور می توانید، تگ تولید کننده در پایین رو تختی را بررسی کنید. اگر ساتن رو تختی شما شامل پلی استر و نایلون باشد، به راحتی می توانید از ماشین لباسشویی با دمای 30 درجه و دور پایین خشک کن برای شستن این رو تختی استفاده کنید.
در صورتی که ساتن رو تختی شما حاوی استات یا ابریشم است، باید آن را به صورت دستی شستشو دهید و همچنین مطمئن شوید که مواد شوینده ی شما به طور خاص برای پارچه های ظریف طراحی شده باشند.

 

طریقه شستن روتختی تور یا دانتل:

ظریف ترین پارچه های موجود برای رو تختی در بازار، پارچه های تور و دانتل هستند. برای شستن رو تختی های مجلل توری و یا دانتل، بهتر است از برنامه های سبک ماشین لباسشویی مانند برنامه ی شتشوی پرده استفاده کنید.
شوینده های آنزیم دار و دمای بالای 30 درجه باعث خراب شدن و یا کم شدن طول عمر این روتختی ها می شود.

طرز شستشوی روتختی های  مخمل چیبال با سفیدکننده:

مخمل ابریشم پارچه ای کاملاً لطیف و براق است با وجود اینکه، ظاهری محکم دارد اما نرم بوده و از دوام زیادی برخوردار است. توجه داشته باشید برای شست و شوی روتختی های چیبال اول باید با یک عدد دستمال و سفیدکننده قسمت های مخمل سرویس روتختی تان را با خیال راحت و بدون از بین رفتن طرح پارچه پاک کنید . در نظر داشته باشید چون زیره لحاف جنس نخ است و الیاف نخ ،قابلیت ماندگاری رنگ ندارد باید با دقت این کار را انجام دهید که سفیدکننده به این قسمت نفوذ پیدا نکند. پس از انجام مرحله اول براحتی میتوانیداز ماشین لباسشویی بزرگ با دمای 40 درجه و دور پایین خشک کن برای شستن این رو تختی استفاده کنید. 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش